>Pengasuh beri ubat batuk kepada bayi

>

                                                            

Sejak Darwisy di jaga pengasuh untuk hari ketiga, ibu dia rasa tak sedap hati. Kami hantar awal untuk biasakan Darwisy sebelum ibunya kerja minggu depan. 
Pada hari ini baju kotor yang di bawa balik basah dan berbau susu. Kalau basah sedikit takpelah, ni lembap sangat. Tak tahu apa yang berlaku. 
Kemudian yang paling membuat kami risau adalah mengenai keadaan Darwisy apabila di ambil pulang. Dia asyik tidur dan matanya kuyu. Berbanding sebelum ini dia agak aktif dan susah tidur siang. Keadaannya berubah 360 darjah. 
Kakak ipar aku ada cerita pengalaman dia sendiri pasal pengasuh anak dia  campurkan susu dengan ubat batuk supaya baby senang tidur. Sampaikan anaknya tidur dan lemah. Harap harap jangan berlaku kepada Darwisy. Esok kami tak hantar sehari. Nak tengok perbezaan.
Ada juga aku baca dalam internet hal ini. 

7 responses to “>Pengasuh beri ubat batuk kepada bayi

  1. >Salam,Suspen tu!Sebaiknya cari pengasuh yang suka budak2, bukan takat nak duit je. Mak cik @ nenek pun tak apa…depa ni biasanya lebih suka jaga budak dan main dengan budak, nak hilangkan bosan kan…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s