>Intergiti dan Kerahsiaan

>Aku memang suka dengan kerja aku sekarang. Rasa bersemangat lain macam  seolah olah dah jadi Penolong kanan sekolah.Padahal tak ada apa pun.Hahaha.

 Jawatan dan gaji macam tu juga. Naik gaji tiap tahun itu biasalah. Apa yang buat aku bersemangat bukan apa , aku rasa aku ni dah jadi antara orang penting kat sekolah aku sekarang. Bukan setakat mengajar budak. Maklumat sekolah  aku yang pegang. Gaji dan maklumat guru aku yang jaga. Tahun ni plak Kementerian dah arahkan guru data key in maklumat prestasi tahunan semua staf sekolah. Maknanya selain guru besar dan penolong kanan, guru data juga akan tahu prestasi semua guru dan kerani kerani sekolah.
So, di sinilah letaknya integriti dan kerahsiaan. Maklumat tak boleh di bocorkan biarpun kepada kawan baik sendiri. Aku pun dah sign borang OSA atau dalam melayunya Akta Rahsia Rasmi.  Usahkan rakan sekerja, wife aku pun aku tak boleh bagitahu maklumat rakan sekerja aku yang ada dalam simpanan aku tu. Bagi cikgu lain apalah sangat setakat jadi guru data tu. Bagi aku, janji  aku suka dan rasa best. 

2 responses to “>Intergiti dan Kerahsiaan

Leave a Reply

