>Cekodok dan Kenangan

>

Status: Tengah makan cekodok ..

Teringat kat seorang budak ni masa kat Sarawak. Selalu datang rumah aku,lepas aku balik sekolah. Tak kira petang atau malam. Biasanya dia minta aku buat susur (bahasa melanau) -cucur. Aku plak biasanya suruh dia masak air panas buat air teh+ suruh tolong basuh pinggan kat sinki tu (haha). Kalau nak buat cucur msti ada telur kan?, so kalau dah habis kat rumah aku tu, aku suruh la dia pergi beli. Dia seronok nak pergi kedai. Bukan apa , dapat naik motor aku.

Kalau dia balik dari laut , biasanya mencari udang. Kalau dia suruh aku buat cucur aku tanya kat dia, nak cucur payak tak(udang). Dalam bahasa melanau payak tu udang. Dia pun cakap, cikgu nak buat cucur payak ke? nanti saya balik rumah ambik. Hahaha.Rumah dia tu betul betul di belakang rumah aku jer.

Rindu juga aku dengan budak ni. Namanya Silly. Sekarang umur dah 18 tahun. Dia tak sekolah menengah.Setakat tahun 6 jer. Bila aku balik semenanjung, motor aku , aku jual kat dia. Dia bayar ansur ansur. Sekarang dah habis bayar. So berbaloi la dia datang rumah aku buat air teh, basuhkan pinggan dalam mangkuk sinki aku.  Sebagai balasan aku buat cucur dan jual motor buruk tu kat dia.

4 responses to “>Cekodok dan Kenangan

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s