>Belajar Bahasa Banjar 2

>Asalamualaikum, petang ni  saya nak perkenalkan  beberapa lagi kosa kata bahasa banjar. Ini sebagai sambungan belajar bahasa banjar Ep 1 hari tu. Ok di bawah ada 6 kosa kata banjar, dan ayat ayatnya sekali.  Cuba cubalah yer. heheh.

  1. kulir-malas
  2. begawi-kerja
  3. melalur -terlajak bangun tidur
  4. sarik-marah
  5. kada-tidak
  6. umak-emak
 
            AYAT
  1. Aku kulir la handak begawi hari nik  =  Saya malas la nak pergi kerja hari ni.
  2. Melalur aku harik ni tu yang kada begawi tu= bangun lambat saya hari ni sebab tu tak pergi kerja
  3. Sarik umakku aku kada begawi–   marah emak saya kerana saya tak kerja

Bersambung ….

4 responses to “>Belajar Bahasa Banjar 2

  1. >utoh ganal: melayur tu kalau banjar aku melayur daun pisang untuk di ulah lapik nasi lamak..hehehe..amun banjar alai aku kadar maharti..kau banjar alai kah?

Leave a Reply

