>Apa yang aku buat bila tak ada idea

>

Rasanya semua org mungkin akan ada masanya tak ada idea nak menulis sesuatu. Sama juga macam aku. Ada masanya idea berlambak lambak, tetapi bila tak ada tu kering kontang betul.
Memang aku lebih suka menulis dengan ayat aku sendiri seboleh bolehnya. Biarpun entri itu tak menarik,. tapi kepuasan lebih kepada diri sendiri. Walaupun ia adalah berita dari sekeping akhbar, aku akan cuba ulas sikit sikit supaya ia adalah nukilan aku sendiri. Semua orang ada cara masing masing. Aku tak sentuh pasal tu. Cara menulis, cara mengolah sesuatu cerita adalah mengikut rentak jari dan putaran kreativiti individu.
Kalau aku, buat masa ini, jika buntu nak tulis apa apa, aku pergi la bukak CNN,atau BBC ataupun Mashable.com. Lepas tu  aku labelkan lah entri tu dalam label  luar negara blog aku. hehehe.
Kat web tu banyak cerita menarik. So apa yang aku buat? aku translate dengan bahasa aku sendiri dan jadilah entri. Biarpun tak menarik ke apa ke? sekurang kurangnya aku menulis hasil tulisan aku sendiri dan tak adalah aku tiru bulat bulat. 
So kalau kalian pula macamana?..

7 responses to “>Apa yang aku buat bila tak ada idea

  1. >aku kadang2 ambil artikel penting yang boleh dikongsi dan linkkan balik mana aku dapat artikel tu..sebab ambil dari penulisan asal penulis tu dari hmetro contohnya..kalau ada masa menaip baru la buat entri sendiri..

Leave a Reply

