>Serba Salah nak tolong

>Pernahkah kita berhadapan dengan situasi di mana kita mahu menolong , tetapi pada masa yang sama kita memang tak boleh kerana ada sebab tertentu.

Rasanya semua orang pernah berhadapan dengan perkara ini. Apa yang terjadi kepada aku ialah, ada seorang kawan yang juga blogger mahu meminta pertolongan untuk menetap di rumah untuk beberapa malam sebelum pulang ke Sarawak. Dia baru sahaja selesai mengikuti kursus di Terengganu. Memang dia juga tak ada tempat untuk menetap.

Sebenarnya dia telah banyak membantu aku semasa aku di Sarawak. Antaranya yang paling aku takkan lupa sampai ke hari ini ialah dia tolong uruskan hal motosikal aku yang terkandas tak dapat di postkan ke semenanjung masa aku berpindah dulu. Dia sanggup datang membantu aku , walaupun ketika itu adik dia sedang berada di wad kecemasan.

Aduh..tapi keadaan sekarang semasa dia perlukan pertolongan,  aku tak mampu pula nak tolong. Sebab apa aku tak dapat tolong?. Aku nak kendurikan anak aku. So banyak la hal hal yang perlu aku uruskan. Takkan lah aku ke KL sedangkan kenduri cukur jambul anak aku pada hari yang sama. KL ke Sungkai pun ambik masa 2 jam. Nanti apa pula kata Mertua aku?…adik ipar aku?, Wife aku?..arghh…

Jadinya, aku rasa bersalah sangat kepada kawan aku tu. Aku nak tolong tapi keadaan masa ni memang tak mengizinkan. Harap harap dia faham keadaan aku ni.

SORRY GENG..

3 responses to “>Serba Salah nak tolong

  1. >ayuni: memang la, boleh mcm tu, tapi as a friend lagi la di pernah tolong kita, memang rasa bersalah kalau tak tolong…Ain Atika: askrim apa? eskrim kacang ke? hehehe

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s