>Gatal tangan membeli domain tapi…

>Minggu lepas,semasa sedang merayap  ke blog lain..aku terjumpa la satu entri bagaimana nak beli domain dan hosting. Blog tu terangkan pasal hal tu sampaikan aku tertarik.

Akhirnya, aku pun membeli la domain dan hosting tu untuk blog aku lagi satu,  bukan yang ini. Walaupun pada asalnya aku tak merancang langsung nak beli domain dan hosting ni. Harganya plak tak la mahal sangat hanya RM 60 ringgit setahun. Mudah je rupanya nak beli. Tak susah pun.

Tapi yang susahnya, aku tak tahu cara macamana nak masukkan blog lama aku ke ke web ni. Aku dah baca blog tutorial pasal hal ni. Tapi aku masih tak faham. DIY kononnya?..Dalam pada itu, aku rasa sayang plak dengan hosting wordpress tu. Kalau aku guna hosting tu (NET KL) maksudnya aku tak guna hosting wordpress ke?. Bebal sekejap …

Lagipun aku suka dengan ciri ciri wordpress dan lagi satu, ada aku terbaca bahawa bila tukar hosting, history pasal blog asal sebelum ada domain akan hilang. So aku tak nak la. Lagipun ada entri dalam blog aku tu memang masuk page utama  (top3) untuk carian google..utk 3 tahun ni. Sayang tu.

Sekarang, aku ambik keputusan untuk bertenang dahulu. Bila rasa nak buat aku godek godek lagi la. Tapi kalau ada yang sudi membantu apa salahnya..hehehe.

Leave a Reply

