>Terjah Dapur Mak Mertua:Cucur Jawa

>

Di suatu pagi aku bangun dari tidur dan nampak mak mertua aku sedang membuat sesuatu. Aku pergi jenguk. Tu dia! ,  dia sedang menggoreng sesuatu. Nampak kehitam hitaman. Aku tanya la “goreng apa mak?, “goreng batu “mak aku jawab. Ha! aku terkejut dengan jawapan tu. “Goreng kuih la” ..mak aku jawab semula sambil tersenyum.Pandai juga mak mertua aku ni bergurau di pagi pagi yang mulia ini.
Serius sebenarnya walaupn aku dah tua, aku tak pernah lagi tengok kuih ni. Rasanya ada iras iras kuih telinga keling, tapi lain sikit la.Lepas pada tu aku tanya mak aku la mcm mana cara nak buat. Bukan teringin nak buat cuma nak tahu je. 
Kalau nak tau resepi ini klik kat sini..CUCUR JAWA

3 responses to “>Terjah Dapur Mak Mertua:Cucur Jawa

Leave a Reply

