>Piala AFF: Medan tunjuk pemain import

>Piala AFF ni nampaknya dah jadi medan negara Asia Tenggara berlumba lumba nak ambik foreigner jadi player. Malaysia saja yang tak terlibat.Menurut M.Belia dan Sukan Dato Shabery , menggunakan pemain tempatan lebih manis dan lebih di hargai kejayaannya berbanding guna pemain import.

Aku setuju dengan pendapat dato. Tapi tak ada sapa kawal ke keadaan ni?. Persatuan bolasepak Asia kena buat peraturan la. Memang la di sukan yang lain perkara ni dah biasa dan jadi trend. Sampai kan Malaysia pernah ambik pelari jarak jauh Wang Yu Fang (betul ke nama ni? ingat x ingat) jadi pelari kita. Tapi apa hasilnya?. Menghabiskan duit je.

Kita tau selain negara Di Asia tenggara banyak juga negara di eropah yang menggunakan pemain import dalam permainan bolasepak. Tetapi walaupun import, bangsa mereka lebih kurang sama je. Tapi kat sini, kat negara Asia ni pelik la bila aku tengok negro boleh main dengan Filipina.

Sebab tu la , tahun ni tiba tiba Filipina boleh mara sampai ke Semi Final. Pada hal dulu negara ni jadi belasahan je. Ni semua gara gara Singapura lah. Negara yang 1st buat taktik tahi ni.

Singapura ada 5 pemain,Indon ada 2,Filipina ada 7 pemain foreigner. Memang sakit hati la aku tengok. Sebab tu la masa selangor main dengan Singapura  hari tu boleh kena belasah sampai 5 gol.

One response to “>Piala AFF: Medan tunjuk pemain import

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s