>Lain yang di tanya lain yang di jawab

>

Aku nak kongsi  cerita. Ini cerita di sekolah lah. Semasa aku menanda kertas periksa akhir semester baru baru ni. Ia buat aku teringat ingat. Ada masanya aku rasa lucu, ada rasa marah,ada rasa sedih kiranya bercampur campur la perasaan tu. Sedih dan marah kerana aku dah bagitahu dan ajar,  siap ada latihan bawak balik rumah. TETAPI….
Ok, sebelum tu aku nak terangkan sikit. Di sekolah aku nama rumah sukan ada nama lain selain hijau, merah, kuning dan biru tu. Nama lainnya ialah Bendahara, Temenggung, Laksamana dan Syahbandar. 
Dalam soalan Kajian Tempatan tahun lima ni ada satu soalan struktur  yang meminta murid murid mengisikan kolum di beri tentang tugas Pembesar Empat Lipatan iaitu Bendahara,Temenggung, Laksamana dan Penghulu Bendahari.
Rasanya apa yang korang fikir murid aku ni jawab dalam soalan ni?
Murid aku yang bijak ni letakkan semua nama guru rumah  sukan tadi tu kat bawah kolum tu. Kiranya ke empat empat tugas pembesar ni semua di isi dengan nama cikgu rumah Bendahara, Temenggung, Laksamana dan Syahbandar. Penghulu bendahari ni bukan rumah sukan kat sekolah. Itupun dia bubuh nama cikgu gak kat bawah tu.
Paling hebat dia boleh tambah perkataan rumah di tepi nama pembesar tu pakai pensil. Punya marah aku. Nasib dia seorang je yang buat angkara macam tu. Aku plak tak sempat masuk kelas lepas exam sebab cuti isteri bersalin dan lepas tu plak ada kursus.Bukan apa rasa nak jumpa ngan murid aku ni. Rasanya tahun depan ada rezki nak jumpa kot. Hehehe.

2 responses to “>Lain yang di tanya lain yang di jawab

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s