>Blog oh Blog !!

>Ha aku menyahut cabaran segmen En Ben ni…Bismillahirahmanirahim

EN BEN soal dan aku jawab dengan tenang…

EN BEN: Salam, berapa usia anda berblog ..

EN YUS: Usia blog ni ke usia aku sebenar?. Usia sebenar dah 30. Kalau blog , aku dah berblog sejak tahun 2006. Tapi masa tu tidak aktif sangat dan tidak belajar pun cara untuk jadikan blog menarik dan ada pengunjung. Aku tulis dan aku baca sendiri. Tahun 2008 kembali semula berblog dan lahirlah duniacikgu.wordpress.com. Kini buat side blog untuk blog lebih ringan dan umum.

EN BEN: Sapa mempengaruhi anda untuk membuat blog?

EN YUS: Tanpa pengaruh dan hasutan sesiapa.Mungkin pengaruh dalam internet sahaja. Teringin nak menulis apa yang ada di fikiran.

EN BEN: Perkara pertama yang timbul dalam kepala bila mendengar perkataan blog
EN YUS: Biarlah En Ben, dah dia suka nak letak nama tu terpulanglah..heheh

EN BEN: Mereka yang menjadi sumber inspirasi anda dalam dunia blog ..
EN YUS: Ramai..blogger blogger yang ada semua inspirasi saya..sebab diorang ni rajin dan bijak.

EN BEN: Bagaimana anda nak terangkan mengenai blog pada rakan anda yang buta IT
EN YUS: Aku ada kat dalam komputer ni bro!

EN BEN: Dalam 100 patah perkataan , Apakah blog mampu mempengaruhi kehidupan seharian anda ?

EN YUS: Memang ! makan,tidur,kerja, semua ada dalam blog.aku hidup dalam blog EN BEN!
 Lepas ni kat sekolah aku nak suruh murid murid aku hantar kerja kursus dalam bentuk blog. Cikgu tak nak yang bertaip je. Kalau dah siap, mesti link kan ke blog cikgu ni…hahaha..Soalan kerja rumah pun dalam blog.  Jawab secara online..fuhh…

3 responses to “>Blog oh Blog !!

Leave a Reply

