>Tanda tanda yang kita dah tua

>Dalam dunia ni pasti semua orang tak nak jadi dewasa tua kan? atau kelihatan tua apatah lagi di anggap tua! .


Tapi, macamana nak atau pun tidak,  tua tetap kita akan lalui. Lainlah kalau kita memegang prinsip biar tua janji jiwa muda.


Ok pendekkan cerita,cuba korang  tengok kat tanda tanda di  bawah ni ada tak sama dengan perangai terbaru atau situasi anda terkini..Kalau ada salah satu tu maknanya anda sudah termasuk ke dalam kategori tua..dan janganlah masih perasan lagi diri tu masih remaja lagi..hehehe. 


TANDA TANDANYA


1. Anda sudah mula bosan dengan perkara yang dahulu anda pernah suka. Contohnya pada masa dahulu anda suka mendengar lagu atau muzik dan memang selalu update lagu terbaru di dalam laptop anda . Tapi sekarang tak ambik kisah pun…


2. Anda sudah mula meminati rancangan bual bicara berbentuk isu semasa  dan politik dan pasa masa yang sama anda  kurang berminat dengan rancangan hiburan di televisyen.  








3. Anda lebih suka menghabiskan masa lapang anda  bersama famili  berbanding  bersama kawan kawan. Sedangkan dahulu anda memang tak suka duduk di rumah, dan terasa sangat rimas jika berada lama di rumah. 




4. Ramai kawan kawan sebaya anda dah start berkahwin. Takkan itu pun tak perasan yang anda dah start tua?. 


5. Bila hari raya anda tak ada member lagi nak ajak beraya bersama sama . Member member kamcing  anda rupa rupanya sudah berkahwin. Mereka nak beraya dengan keluarga mereka. Anda nak join ke? segan la plak. Lagipun mereka beraya rumah sedara mara mereka. Tunggulah hari raya ke 4,5 boleh la nak pergi ajak member member kamcing anda tu beraya ke rumah kawan kawan lain. 


6. Anda di tegur oleh  jiran sekampung  mereka  menyapa kita dengan panggilan abang atau kakak ” asalamualaikum bang! atau asalamualaikum kak!. lebih parah lagi mereka  tegur anda ” hai pakcik! hehehe…




PS: Kedewasaan mengajar kita erti kehidupan …semakin tua semakin banyak pengalaman yang berguna telah kita perolehi…menyesallah jika kita buang masa muda kita tanpa mengambil peluang dan ilmu yang berguna.

One response to “>Tanda tanda yang kita dah tua

  1. >haha.~ sy pernah kena..!! umo sy 20 … ceit siap mention umo lg.. :PP ..hari tu kt pamm myk ada org mntak sedekah.. die pggil sy pokcik !! ada ke patot … da la muka cm budak x2 sy nie… haisshh hairan tol.. nk marah … xleh .. ekekekee…😛

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s