>Macam Macam la

>

Aku menggunakan Celcom Broadband yang aku rasa agak mengecewakan. Berbanding Streamyx yang ada kat rumah sewa aku ni, broadband ni agak lembap berbanding harga yang terpaksa aku bayar tiap2 bulan RM 98 tu.
Bulan 11 adalah bulan terakhir aku mendapat elaun. Dah la satu sumber pendapatan sampingan aku bermasaalah sekarang, kalau tak lepas la bil broadband dengan bil Maxis aku tiap bulan. Ini adalah kerana BNM dah buat serbuan, tak tau la bulan depan masih dapat ke tak.Harap2 tak ada la masaalah. Kompeni ni bagus dari segi paymentnya, dalam tempoh satu tahun stgh ni memang aku dapat x lebih dari 5hb tiap2 bulan, tapi harap2 mahkamah dapat ler membebaskan tuduhan tu, kerana banyak telah menolong orang melayu memiliki pendapatan. Bukan aku jer yang masuk ramai lagi!!. Majoritinya melayu!.
Kadang 2 rasa menyampah pun ada! yer la masaalah along tak der plak nak buat tindakan betul2, tapi yer la undang2 tetap undang2!. Tu la tak ada lesen kutip duit orang!.Hanya Institusi kewangn jer dengn bank yang ada lesen tu.
Time keadaan sekarang baru aku terfikir sesuatu!, hanya ada 2 jer jalan nak nak senang dan kaya. Jalannya ialah beli dengan harga murah, jual balik dengan harga mahal dan jugak bagi apa apa khidmat kepada orang ramai. Itu sebenarnya kunci kekayaan asas yang telah terbukti dan di amalkan oleh orang2 yang telah kaya di dunia. Malah Rasullulah telah bersabda bahwa 9/10 kekayaan datang dari perniagaan. Jadi itu lah sebenarnya yang aku nak sampaikan ni.

Leave a Reply

